My G2 - Gunung Datuk, Rembau, N9

Sabtu, 20hb Sept 2014 lepas...aku join "Ekspedisi Daki Gunung Datuk, Rembau bersama RSDPT(AW) Terup Negeri Sembilan dan Kelab TM Negeri Sembilan". 

Berikut adalah program untuk aktiviti ini:

TARIKH: 20 Sept 2014 (Sabtu)
Mendaki Gunung Datuk bersama RSD & Kelab TM Negeri Sembilan
Masa
Program
0600
Bergerak dari Ibusawat TM Senawang
0700
Dijangka Sampai di Hutan Lipur Gunung Datuk
0730
Sarapan serta taklimat dari pihak Ranjer Gunung Datuk
0800
Aktiviti pendakian bermula
1000
Sampai di kemuncak
1100
Bertolak turun dari puncak
1400
Makan tengah hari/BBQ & Upacara ringkas untuk VVIP
1500
Sesi Bergambar
1530
Bertolak Balik

Memandangkan kami dari Kuala Lumpur, maka ada sedikit penambahan waktu pergerakkan & juga berikut adalah program yg sebenarnya mengikut situasi semasa:-

0430: Berkumpul di Ibusawat TM Serdang
0500: Bergerak ke Ibusawat TM Senawang
           Solat di Masjid Nurul Hidayah, Taman Seremban Jaya 
0615: Berkumpul di Ibusawat TM Senawang
0630: Bergerak ke Hutan Lipur Gunung Datuk, Rembau, N9 
0730: Sampai di Hutan Lipur Gunung Datuk, Rembau, N9
           Sarapan
           Ucapan oleh Pengurus Besar Negeri Sembilan
           Taklimat oleh Ranjer 
0845: Pendakian bermula
1400: Semua tiba ke kaki gunung
1500: Makan tengahari BBQ
           Majlis penyampaian cenderhati kepada Ranjer & wakil Pengurus Besar
           Sesi bergambar
1700: Bersurai

Ok, lets sambung cerita...total yang hadir pagi tu ialah 27 orang including State GM, 3 orang Ranjer dari RSD 1Briged, Kem Rasah N9, 13 orang dari TM N9 & 10 orang anggota Pakar Telekom dari Lembah Klang.

After a simple opening remarks by State GM & short briefing by the Ranjer from RSD 1Briged lead by Sjn Dunggau Anak Ujek dari kem rasah Negeri Sembilan weols memulakan pendakian...


Kesemua 27 anggota Pakar TM KL & N9 bersama SGM
Taraaaa...aku yg last sampai ke puncak after about 2 jam 30 minit pendakian & aku jugak yg last sampai ke kaki gunung after sejam 30 minit perjalanan turun, hahaha...

Sepanjang pendakian, mmg i have full support from the team...thanks to Puan Rehan yang x sudah2 support & motivate aku, thank to KJ yg jadi porter sbb kena bw beg PINK aku naik, kikiki...turun i bawa sendiri hokey...thanks to the rest of the team members...mmg dorang support lah!!! Thanks to sweeper jugak yg sabar dengan aku...aku almost give UP...tu cerita aku lah...Thanks to photog yg belanja gambar sbb aku x bw camera + camera hp x berapa berfungsi...

Sepanjang perjalanan...ada trek yang agak cerun...susah jugak untuk aku yg "petite" + "chubby" ni nak mendaki...other than that trek dia x setough panjat IRAU...huhu...naik turun naik turun lom jumpa puncak...

Berkabus jugak cuaca sepanjang pendakian sbb hujan turun wpun tidak lebat...cuaca pun membantu sbb aku x rasa penat sgt...dingin jer...

Ada R&R kat atas ni, 1st checkpoint katanya...memasing take a break...sepanjang perjalanan ada beberapa batu2 besar...boleh jd tempat berehat jugak...also pokok2 besar...

Sampai kat puncak...ada few tangga yang kena daki...3 sets jugaklah...tangga tu mcm x bape stabil, aku siap "terjerit" sbb dia bergerak...huhu...ampunnn, seyes aku x sengaja...



3 set tangga yang perlu dilalui untuk sampai ke puncak...


Kat puncak G.Datuk ada beberapa bongkah batu besar...& view dia "Subhanallah"...a side ada hutan hijau jer...the other side ada view bandar Rembau...wpun dah almost tghari tp permandangan masih berkabus, maybe sbb cuaca hujan... 

Itulah cerita naik gunung ke 2 aku...yet the 1st after my operation in Nov 2012...

Chop!! laluan turun agak licin sbb cuaca & sbb trek dah becak sbb agak ramai penggunjung during weekend...





Back to the main objective of this program...
Objektif utama program ini dijalankan untuk manyatukan hubungan diantara RSDPT(AW) PAKAR dan ahli kelab TM Negeri Sembilan yang sebelum ini kewujudan RSDPT(AW) PAKAR TM tidak diketahui ramai. Selain itu ia bertujuan memupuk setiakawan di kalangan angota baru dan yang lama.





Comments

Popular Posts